Het is soms confronterend om stil te staan en achterom te kijken, naar wat voorbij is.

Ik dirigeer het Vlaams Radio Koor intussen al zo lang! We hebben echt kilometers muziek gelezen, tonnen dubbele kruisen, componisten met naam en faam of nobele onbekenden, nooit eerder uitgevoerde werken en magnifieke meesterwerken.

Het betekent uren en uren hard werken, grote inspanningen, overwonnen moeilijkheden en pakkende triomfen, vermoeiende reizen – met de koffers in de hand vliegtuig uit, trein op, naar weelderige zalen of intieme kapelletjes…

Mijn god, zoveel momenten, zoveel mooie herinneringen vol emoties terwijl we aan het werk waren voor u!

2017-2018 was zo een seizoen vol intens geluk en diepe ontroering, met als kers op de taart in april de Tweede Symfonie van Mendelssohn.

Zet u nu maar schrap: in dit nieuwe seizoen zullen we u nog meer door elkaar schudden! Want het Vlaams Radio Koor – dat is kippenvel gegarandeerd.

Lang leve het geluk!

Hervé Niquet - chef-dirigent