Het Vlaams Radio Koor dankt zijn internationale reputatie onder meer aan de vele opnames die het maakt. De geroemde veelzijdigheid van het koor komt helemaal tot zijn recht in de veelzijdige discografie die het koor intussen opbouwde. Vooral het partnerschap met het Palazzetto Bru Zane, de initiatiefnemer van de prestigieuze cd-reeks rond de Prix de Rome, zorgde voor een toenemende internationale erkenning.

Voor de nieuwe CD in de reeks Portretten van Palazzetto Bru Zane neemt het Vlaams Radio Koor olv chef dirigent Hervé Niquet, deze week een aantal a capella werken van Fernand de la Tombelle op.

In het najaar volgt dan de opname van 'Fantaisie pour piano' van Fernand de la Tombelle door Brussels Philharmonic en pianist Hannes Minnaar (Laureaat Koningin Elisabeth Wedstrijd 2010).

De cd release is gepland voor voorjaar 2019.