Op zondag 25 mei brengt het Vlaams Radiokoor een nieuwe creatie van Eric Whitacre, onder leiding van de componist zelf. Voor het voorprogramma en het slotnummer kijken we naar jou: maak je deel uit van een koor en wil je mee op het podium van Flagey? Schrijf je in met je koor, en stel je kandidaat!

Koor&Stem en het Vlaams Radiokoor selecteren drie tot vier koren zodat we met een honderdtal zangers op het podium staan. Het programma is een selectie uit het werk van Whitacre, met Lux Aurumque, delen uit The Sacred Veil, All Seems Beautiful to Me en Sleep. Ter afsluit zing je vanuit de pluchen zetels samen met het Vlaams Radiokoor Whitacres betoverende Sing Gently.

👉 schrijf je koor in tot 15 oktober!

WIE

We zijn op zoek naar gemengde koren, tenzij je als vrouwen- of mannenkoor een deel van de partituur instudeert.

WANNEER

De repetitie vindt plaats op 24 mei en het concert op 25 mei. Deze zijn onder leiding van Eric Whitacre.

24/05: repetitie 17:00 - 19:00 @ Flagey
25/05: raccord 14:00 - 15:30 @ Flagey
25/05: concert 17:00 @ Flagey

PRAKTISCH

Schrijf je in via Koor&Stem voor 15 oktober.

Deze activiteit is gratis voor de geselecteerde koren. Zij dienen wel zelf hun eigen partituren te voorzien.

PROGRAMMA

I. Voorprogramma: geselecteerde koren