In What We Trust gaat over zes jongeren op zoek naar zichzelf. Hoe staan zij in het leven? Waar geloven ze nog in de dag van vandaag? Wat geeft hen richting en houvast? Ontdek de selectie van Muntpunt waar dit soort vragen de pagina’s tot leven brengt.

👉 ontdek deze boeken en veel meer op muntpunt.be

De theorie van de 1 of 2
Ish Ait Hamou

"Waarom zijn wij Marokkanen angstig als iemand uit onze gemeenschap een positie bekleedt waar we zelf van droomden? Waarom kan het succes van een broer of zus bedreigend zijn?" Ish Ait Hamou zoekt naar verklaringen en antwoorden via persoonlijke ervaringen: echo’s uit het verleden en gesloten deuren in het heden.

Drarrie in de nacht
Fikry El Azzouzi

Ze wonen in Waasdorp en heten Fouad, Maurice, Ayoub en Karim (al heet die laatste eigenlijk Kevin). Ze zijn Drarries. Ze komen samen in een pitabar, en ze maken heel wat mensen het leven moeilijk. Of hebben ze het vooral moeilijk met zichzelf? Fikry El Azzouzi schotelt je het verhaal voor van jongeren van bij ons, jongeren met roots in een andere cultuur. Jongeren op zoek naar zichzelf en naar hun plek in de wereld.

Denk als een monnik
Jay Shetty

In dit motiverende en krachtige boek gebruikt Shetty zijn ervaringen uit het monniksleven om negatieve gedachten en gewoonten te overwinnen, en om de rust en het doel die in ieder van ons liggen te kunnen ontsluiten. Het boek biedt praktisch advies en oefeningen die helpen bij stress, focus, relaties en zelfdiscipline. Shetty toont aan dat iedereen kan - en zou moeten - denken als een monnik.

Trots: de filosofie van een emotie
Marthe Claeys

Wees vaker trots, meent filosoof Martha Claeys: ‘Trots, in de vorm van zelfrespect, is namelijk een motor van emancipatie, protest en sociale rechtvaardigheid.’ In haar boek ontwikkelt Claeys een filosofisch denkkader. Ze stelt vast dat voorbij alle intuïtieve voorafnames er nog heel wat over trots te ontdekken en te leren valt.

Een klein leven
Hanya Yanagihara

Vier studievrienden zoeken samen hun weg in New York: Willem, JB, Malcolm en Jude. Die laatste is teruggetrokken en raadselachtig. Hij leert omgaan met herinneringen van het verleden. Zijn vrienden proberen de pijn te verlichten, maar naarmate de decennia verstrijken dringt zich de vraag op of Jude wel verlost kan worden van zijn demonen.

Han
Min Jin Lee

Na haar studie aan Princeton, keert Casey Han zonder baan terug naar New York, ver verwijderd van de wereld van haar Koreaanse immigrantenouders uit de arbeidersklasse. Terwijl Casey worstelt met een reeks persoonlijke overwinningen en mislukkingen, ondervindt ze de spanning tussen haar eigen ambities en de traditionele waarden van haar familie tegen de achtergrond van de diverse New Yorkse samenleving.